Brigit de Klerk groeide op in een muzikaal milieu. Vanaf haar 9de jaar speelt zij blokfluit en op haar 14de gaf zij haar eerste blokfluitlessen. Zij startte in die periode ook met zingen bij het oratoriumkoor KKH waar haar vader Albert de Klerk dirigent was. Aan het Sweelinck Concervatorium Amsterdam studeerde zij blokfluit bij Walter van Hauwe, Kees Boeke en Marijke Miessen. Na haar studie richtte zij zich op het zingen. Zij kreeg zangles van Bernadette Bouthoorn en zong the Sorceress in ‘Dido and Aeneas’ van Henry Purcell en vervulde bij De Kleine Opera in Haarlem de rol van rechter in de opera Costa Concordia. Van 1991 tot 2001 dirigeerde zij vocaal dubbelkwartet Pur Sang. Op dit moment zingt zij bij kamerkoor Doulce Mémoire en ad hoc bij vocaalkwintet Qytet. Met organiste Gonny van der Maten maakte zij de muziektheatervoorstelling ‘Sint Maarten en de Muizenkoningin’ en ‘Luisterboek’. Zij maakte deel uit van Concerto Delle Donne; een ensemble dat zich toelegt op het uitvoeren van muziek van vrouwelijke componisten uit de 15de en 16de eeuw. Ook heeft zij meegewerkt aan concerten met het Carminis Consort. Brigit is regelmatig te beluisteren in samenwerking met organisten, zoals Piet Hulsbos, Tjalling Roosjen e.a.. Sinds 2008 is zij betrokken bij het Bamboefluitgilde NPG en leidt zij muziekvakantieweken. Zij is op dit moment werkzaam als dirigent van de blokfluitensembles Huismuziek Haarlem en van  Recorders Round in Heemskerk. Brigit geeft blokfluitles, zangles en bouwt bamboefluiten met volwassenen en kinderen.